גרר רכבים לפירוק

באין מענה ממשלתי – מכירת רכבים לפירוק זה הפתרון הסביבתי ביותר

ברוב מדינות המערב, מונהגת תוכנית גריטה ממשלתית אשר מסייעת להוריד מהכביש רכבים מיושנים רבים ונפטרת ממאות טונות של גרוטאות מתכת שבמצב אחר היו פשוט נצברות ופוגעות בנוף הסביבתי ומזהמות שטחים ומקורות מים. התוכניות מעודדות את הציבור למסור את רכביהם הישנים למטרת פירוק רכבים תמורת סכום כספי ולפנות את הערים מרכבים מיושנים, מזהמים ובלתי בטיחותיים אשר פעמים רבות עומדים דוממים ללא שימוש.

כשאנחנו מדברים על תחום "פירוק רכבים" אין מדובר בתקלות פשוטות כמו פאנצ'ר בגלגל,גג שבור או מצבר תקול, מדובר בתקלות טכניות שבגללן הרכב אינו יכול ליסוע יותר גם מבחינה טכנית וגם מבחינה חוקית (רכבי טוטאל לוס).

בזירה הישראלית, לעומת זאת, תוכנית הגריטה אינה יציבה וקיומה וגבולותיה קמים ונופלים לפי תקציב המדינה המשתנה. פעמים רבות ביטל משרד האוצר תוכניות גריטה וכיום התוכנית מונהגת רק לסילוק ופירוק רכבים המונעים בסולר למטרות מסחריות. על אף שרכבי סולר כבדים בהחלט תורמים משמעותית לזיהום האוויר, הם מהווים רק את קצה הקרחון. גם כאשר תוכנית הגריטה הייתה בשיאה בישראל, היא הופנתה רק לרכבים בני 20 ומעלה. תנאי כניסה אלו אינם עומדים בקנה אחד עם המגמות המתרחשות בתעשיית הרכב בעולם המערבי כיום.

גרר רכבים לפירוק

רכבים חדשים נגישים מאי פעם

הישראלי הממוצע מחליף את רכבו כל 5-7 שנים. מדובר בנתון חסר תקדים שאין לו אח ורע באף תקופה אחרת בתעשיית הרכב. הגורם העיקר המאפשר את המצב, הוא מגוון רחב של תוכניות ליסינג המאפשרות לקנות רכבים מיד ראשונה במצב טוב ב-100% מימון ובתנאי החזר נוחים וגמישים. הגורמים החוץ בנקאיים הרבים שחדרו אל שוק הרכב בשני העשורים האחרונים עשו כל שביכולתם על מנת לאפשר כמעט לכל בעל רכב להשתדרג בקלות ולעתים קרובות. מאחר ובתנאי רכישה כאלו, קשה מאוד למכור את הרכב הישן באמצעים מסורתיים כמו לוח מודעות, עשוי להיווצר מצב בו הרכב הישן ננטש והופך לגרוטאה מזהמת. רוב בעלי הרכבים, לא יטרחו לחפש בעל מקצוע הקונה רכבים לפירוק ויוותרו על ההחזר הכספי.

סכנה סביבתית ממשית

מאחור ותוכניות הגריטה אינן מתפקדות, אנו עדים לתופעה הרווחת בה רכבים ננטשים לאחר תאונות בצדי דרכים ורכבים ישנים פשוט תופסים חניות או מושארים בשטחים פתוחים. רכבים נטושים במרחב העירוני עשויים לגרום לנזק סביבתי רב ולפגוע באיכות הקרקע, בחי ובצומח. מומלץ מאוד להזמין גרר אשר יפנה את הרכב בהקדם! ראוי כי המדינה תשכיל להנהיג תוכנית גריטה מסודרת ומקיפה שתסייע להתמודד עם המפגע רחב ההיקף, אך כל עוד איש לא מרים את הכפפה, חשוב שאנו ניקח אחריות ונפנה אל מרכזים לפירוק רכבים אשר יטפלו עבורנו ברכבים הישנים בצורה ראויה.

פירוק רכבים הוא הפתרון האולטימטיבי

קודם כל לפני שאתם סתם מתחילים לעשות טלפונים מיותרים חפשו מומחה בעיר שלכם, למשל קונה רכבים לפירוק בחולון לתושבי חולון יספק מענה מהיר ומקצועי וכל זה באותו היום.באמצעות הסתייעות בבית עסק המתמחה בפירוק רכבים, יועבר הרכב לידיים נאמנות שיידעו כיצד לסלק את הפסולת בצורה אחראית ולייעד את החומרים השונים לתעשיות מחזור שיפיקו מהם תועלת. כך ייחסכו מנופי הארץ רעלנים רבים שעשויים להיפלט מגרוטאת הרכב והמפגע הבטיחותי והתברואתי יטופל בצורה המקצועית ביותר. ובכלל, אם אפשר לקבל גם החזר כספי נאה, אז למה לא בעצם?